fredag 18 september 2015

Dagens fråga



Ett påstående:

- Hur ska jag lära mig en frontspark? – Jo, genom att träna...
- Hur ska jag lära mig ett höftkast? – Jo, genom att träna...
- Hur ska jag få starkare ben? – Jo, genom att träna...
- Hur ska jag få stabilare bål? – Jo, genom att träna...

Logiskt eller hur? Fattar ju vem som helst :)

MEN:

- Hur ska jag lära mig tålamod? .... Vågar man gissa på: - Jo, genom att träna... ? :)
- Hur ska jag lära mig envishet? .... Kan det månne vara: - Jo, genom att träna... ? :)

Vad lär jag mig då om jag alltid flyr från det som är tråkigt, tungt, motbjudande? 
– Ja, definitivt inte tålamod, envishet eller mental uthållighet... dvs de komponenter som bygger Fighting Spirit!

Du som kampsportsintresserad fråga dig själv - vill du bli en Fighter eller är du bara en wannabe?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar